Наш навчальний заклад
Монтессорі - клас

«Допоможи мені зробити це самому» - девіз методики

 

Марії Монтессорі

 

Ключове слово методу Монтессорі - Свобода!

Мета методу Монтессорі - виховати незалежну, вільну, самостійно мислячу, яка вміє приймати і нести відповідальність за свої рішення людину!

Монтессорі-середовище - це активно розвиваючий  простір, де немає місця випадковим елементам і деталям. У кожного предмета є строго певна функція. Марія Монтессорі прибрала з класів парту! Парта обмежує не тільки рухи дітей, але і їх пізнавальний розвиток.
У Монтессорі-класах парти замінюються невеликими столиками і килимками, які сама дитина здатна переміщувати в будь-яке зручне для неї місце.
Золотий матеріал Монтессорі - це вибрані в процесі тривалих і ретельних експериментів посібники і матеріали, які дають приголомшливі результати розвитку і виховання дітей.
Головне в системі Монтессорі - це не матеріали і посібники. Найголовніше - її величність Дитина, неповторна і унікальна! Як у Марії Монтессорі виходило навчати сорок дітей за індивідуальними програмами? Вона дозволила кожній дитині розробити самій свою власну індивідуальну програму навчання. Діти вибирали коли, як і чим вони будуть займатися у створенному педагогами середовищі.
Система Монтессорі дає дитині свободу вибору - вона вирішує сама, чи буде віна читати, садити квіти, рахувати чи прати.
Але тим не менш свобода кожної дитини в Монтессорі-середовищі обмежена свободою колективу. Принцип демократії діє в системі Монтессорі - діти знають, що вони не повинні заважати один одному шумом і біганиною. Кожна дитина прибирає за собою бруд і калюжі, ставить матеріали на полиці, щоб наступна група могла займатися в комфортній обстановці.

 

 Монтессорі-клас ділиться на п'ять тематичних просторів:


 

v Практичне життя - дитина тут вчиться обслуговувати себе і допомагає однокласникам
( приготування їжі, прання, прасування, чищення взуття)

 

v Сенсорний розвиток - з допомогою розвиваючих матеріалів дитина вчиться розрізняти предмети за їх ознаками ( розвиток тактильних відчуттів, нюху, слуху і зору)

v Математична зона - за допомогою спеціальних посібників дитина освоює поняття кількості, його зв'язок з символом, вчиться виконувати математичні операції

v  Мовна зона - дитина навчається читання та письма

v Космічна зона ( назва з'явилася у другій половині XX сторіччя) - дитина отримує уявлення про навколишній світ, взаємодії предметів і явищ, історії і культури народів

 

Додаткові зони:

v Водна зона -  дитина вчиться правильно працювати з водою, переливати, працювати з ополоником, рушником, милом, ковшем, чайником...

v Зона творчості - у цій зоні діти мають змогу працювати з олівцями, розмальовками, кольоровим тістом, трафаретами, ножицями, вчиться проявляти себе творчо.

 

Презентація матеріалу в системі М.Монтессорі

Презентація - від слова "презент" - подарунок: даруємо дитині один з ключів пізнання світу і себе самого. Це показ дитині, як правильно працювати з матеріалом кожної із зон підготовленої групі.

Важливо відслідкувати, коли дитина готова до даної презентації. На основі спостережень за дитиною вихователь має вчасно вловити момент, коли дитина готова до сприйняття конкретного матеріалу.

Індикатором правильності вибору презентації є сенситивні періоди розвитку, інтерес дитини до уроку, бажання повторити роботу, задоволення та успіх під час роботи.